Τι μάθαμε όταν ο Γιάννης Κατσιώτης (Parkaround) βρέθηκε στο Startup Grind


by

Ο Γιάννης Κατσιώτης, είναι συνιδρυτής και CEO του Parkaround, της ελληνικής εφαρμογής που επιτρέπει την εύρεση θέσεων parking στα αεροδρόμια και λιμάνια της Ελλάδας και σιγά σιγά επεκτείνονται στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η ομιλία ξεκίνησε με την γένεση της ιδέας, δίνοντας έμφαση στους λογούς που η αρχική ιδέα του δεν πέτυχε καθώς και τα λάθη που έκανε κατά τη διάρκεια της πορείας του.

Πριν το Parkaround υπήρχε το Parking Defenders. Μια ιδέα στην οποία ο Γιάννης και η ομάδα του κατέληξαν μετα από ένα τριήμερο συνέδριο στο Βόλο. Η ιδέα βασιζόταν στο σκεπτικό πως οι χρήστες θα μπορούσαν να ανακοινώνουν κάποιο ελεύθερο σημείο στάθμευσης μετα την αναχώρηση τους, ώστε να μπορεί να το “διεκδικήσει” κάποιος άλλος χρήστης που ψάχνει να παρκάρει στην περιοχή.

Η ιδέα ήταν πολύ καλή στην θεωρία. Στην πράξη όμως οι χρήστες φαίνονταν να ενδιαφέρονται πιο πολύ για την αναζήτηση μιας θέσης παρά την την ανάρτηση μιας πρόσφατα ελεύθερης θέσης. Επίσης πίσω από την ιδέα δεν υπήρχε κάποιο business plan, η αρχική σκέψη ήταν να έρθουν πρώτα οι users και όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν.

Το Parking Defenders απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα, με άρθρα στις εφημερίδες και προσκλήσεις στην τηλεόραση. Αυτή η δημοσιότητα συνέβαλλε σε πάνω από 20.000 λήψεις της εφαρμογής, σε αυτό το σημείο η ομάδα αποφάσισε να υποβάλλει αίτηση στο Ολλανδικό accelerator RockStart, όπου και απορρίφθηκαν.

Ο Γιάννης και ο Κώστας, συνιδρυτής του Parkaround, συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να γίνουν κάποιες ριζικές αλλαγές, καθώς το Parking Defenders δε θα ήταν σε θέση να επιβιώσει παρά την αξιοσημείωτη ώθηση που είχε δεχτεί από τα media, έτσι το Park Defenders μεταμορφώθηκε στο Parkaround.

To Parkaround είχε ένα παρόμοιο concept, αλλά με μια πιο σταθερή προσέγγιση στο πρόβλημα προσφοράς/ζήτησης θέσεων parking. Η ομάδα πλησίασε parking σε όλη την Αθήνα προσφεροντάς  τους περισσότερη πελατεία και δημοτικότητα. Σταδιακά η πλατφόρμα αυξήθηκε σε νούμερα, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες και parking χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή. Το 2013, η ομάδα αποφάσισε να υποβάλει ξανά αἰτηση για το RockStart. Αυτή τη φορά η ομάδα επιλέχθηκε μαζί με 10 ακόμα Startups μεταξύ εκατοντάδων αιτούντων.

Αφού έλαβαν 15.000 ευρώ χρηματοδότηση και μετα από 3 μήνες εντατικής εργασίας στην πρωτεύουσα της Ολλανδίας, το Parkaround έπρεπε να λαβει μια σημαντική απόφαση: να μείνουν στο Άμστερνταμ και να αναπτύξουν την ιδέα σε ολλανδικό χώμα με τους πόρους και τους επενδυτές που απέκτησαν σε αυτό το τρίμηνο ή να γυρίσουν στην Αθήνα.

ParkAround John Katsiotis Startup Grind

H επιστροφή στην Αθήνα

Τον Οκτώβριο του 2013 η ομάδα επέστρεψε στην Ελλάδα και συγκρότησε μια ισχυρή ομάδα επενδυτών που υπήρξαν και σημαντικοί συμβούλοι στην ενδυνάμωση και πορεία του concept. Εκείνη την περιοδο, πάρθηκε επίσης η απόφαση να προσπαθήσουν να εισέλθουν στην αγορά του Λονδινου με κεφἀλαιο ύψους 185.000 ευρώ.

Σύντομα έγινε εμφανές ότι τα 185.000 ευρώ δεν ήταν ένα αρκετά σημαντικό κεφάλαιο για τα δεδομένα της Λονδρέζικης αγοράς, και ότι ο ανταγωνισμός ήταν συντριπτικός. Δεν σημειωθήκαν αρκετές συνεργασίες με parking στο Λονδίνο και έτσι η ομάδα αποφάσισε να κλείσει την αγγλική αγορά και να επικεντρωθεί και πάλι στην ελληνική.

Μετά τον γυρισμό, σημειώθηκε σημαντική πρόοδος, καθώς ανακάλυψαν ένα niche στην αγορά, αποφασίζοντας να συμπεριλάβουν θέσεις στάθμευσης κοντά σε αεροδρόμια και λιμάνια. Το 2014, η ομάδα του Parkaround κατάφερε να σηκώσει 240.000 ευρώ χρήματα που προορίζονταν για την εδραίωση τους στην ελληνική αγορά.

Δύο χρόνια αργότερα και έχοντας ακολουθήσει θετική πορεία, έγιναν οι προετοιμασίες για τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης, και εφόσον κατάφεραν να συγκεντρώσουν το ποσό των 110.000 ευρώ, το Parkaround βγήκε στην Ισπανική αγορά και συγκεκριμένα στη Βαρκελώνη. Ο ανταγωνισμός ήταν σημαντικός και η ομάδα έτοιμη να κατακτήσει την Ισπανική αγορά σημειώνοντας ως τώρα μια πολύ πετυχημένη πορεία και έχοντας ως άμεσο στόχο την επέκτασή τους και σε άλλες πόλεις.

Ο Γιάννης τόνισε πόσο σημαντικό είναι να ακολουθούμε μια σωστή στρατηγική, όσον αφορά την αντιμετώπιση πιθανών επενδυτών.  Όπως και τη σημασία της προετοιμασίας, με στόχο να μεταδώσουμε συναισθηματισμό για την ιδέα στους επενδυτές, αντισταθμίζοντας το με ένα εμπεριστατωμένο σχέδιο δράσης. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο απώτερος σκοπός των επενδυτών είναι να βγάλουν κέρδος σε βάθος χρόνου.

Κάντε μια έρευνα για τους πιθανούς επενδυτές σας, αποκτήστε μια καλή κατανόηση των project στα οποία επενδύουν συνήθως, καθώς και γύρω από το ύψος των  ποσών που τείνουν να προσφέρουν“. Οι προσωπικές απόψεις είναι επίσης σημαντικές, καθώς πρέπει να είναι συμβατές με τα ιδανικά του project, και να συμπίπτουν ιδεολογικά με αυτές των υπολοίπων επενδυτών.

Όσον αφορά τη λήψη σημαντικών αποφάσεων, ο Γιάννης επιμένει στην αποφυγή της λήψης αποφάσεων υπό συναισθηματική φόρτιση. “Τα δεδομένα αποφασίζουν ποια απόφαση θα πάρουμε

Leave a Reply