e-fresh.gr: Νέο on-line super market από τον Αποστολάκη


by

Νέος αυτόνομος παίκτης στην αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ με το όνομα e-fresh.gr ξεκινά τον Ιανουάριο του 2016. Η δυναμική της αγοράς, οι προβλέψεις και οι προμηθευτές. Το Venture Capital του… κατά συρροή επιχειρηματία και επενδυτή και οι συμμετοχές του.

Είσοδο στο εγχώριο λιανεμπόριο μέσω της ηλεκτρονικής… οδού επιχειρεί ο Απόστολος Αποστολάκης, όπου μαζί με ομάδα συνεργατών και επενδυτών αναμένεται να λανσάρουν τον προσεχή Ιανουάριο το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr

e-fresh.gr

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Απόστολος Αποστολάκης επιβεβαίωσε την εμπλοκή του με το εν λόγω εγχείρημα χωρίς ωστόσο να δώσει περαιτέρω πληροφορίες, όσον αφορά τη διάρθρωση της διοικητικής ομάδας, τον τρόπο λειτουργίας, τη στρατηγική, την προϊοντική πρόταση και φυσικά την τιμολογιακή πολιτική.

Σύμφωνα με πληροφορίες εκ μέρους παραγόντων της αγοράς, ωστόσο, το νεότευκτο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ αποτελεί αυτόνομη επιχειρηματική προσπάθεια και δεν σχετίζεται ή συνεργάζεται με κάποιο παραδοσιακό παίκτη του φυσικού λιανεμπορίου, αν και οι ίδιες πηγές επιβεβαιώνουν παλαιότερες συζητήσεις του επιχειρηματία με γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Επίσης, αναφέρουν ότι ήδη το e-fresh.gr διατηρεί επαφές για συνεργασία με 50 μεγάλους προμηθευτές.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που γνωστά ονόματα του εγχώριου λιανεμπορίου αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, με αποτέλεσμα αρκετοί προμηθευτές να έχουν διακόψει τη συνεργασία μαζί τους. Ως συνέπεια, εκτός από απώλειες μεριδίων για τους λιανεμπόρους, καταγράφεται και απώλεια για τους προμηθευτές καθώς η παύση εμπορικών σχέσεων με μη φερέγγυους πελάτες ισοδυναμεί με απώλεια τζίρου. Χαρακτηριστική η περίπτωση της ΦΑΓΕ, η οποία εξαιτίας αυτής της πιστωτικής πολιτικής στο γ’ τρίμηνο της χρονιάς κατέγραψε απώλειες 13% στον κύκλο εργασιών που πραγματοποιεί στην Ελλάδα.

e-fresh.gr: ανταγωνισμός και η αγορά

Η νέα αυτή προσπάθεια εκ μέρους του κατά συρροή επιχειρηματία και business angel επενδυτή Απόστολο Αποστολάκη έρχεται να υπογραμμίσει τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ήδη μεγάλοι παίκτες όπως ο όμιλος Μαρινόπουλου μέσω του caremarket.gr ή το δίκτυο ΑΒ μέσω του ομώνυμου e-shop, έχουν επενδύσει ώστε να λάβουν θέση στο αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό κανάλι αγορών, ενώ παρουσία διαθέτουν και αυτόνομες επιχειρήσεις όπως το Welovesupermarket.gr που ελέγχεται από την εταιρία Net Spirit.

Σύμφωνα δε με πρόσφατη εκτίμηση της Convert Group e-Business Consulting, συμβουλευτικής εταιρίας, που ειδικεύεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, το 2020 η αξία των πωλήσεων ειδών σούπερ μάρκετ μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων από μόλις 11 εκατ. ευρώ που ήταν το 2014, μπορεί να αγγίξει τα 383 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή εκτιμάται ότι ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2020 θα ανέλθει σε 10,5 δισ. ευρώ, και αν οι προβλέψεις επιβεβαιωθούν τότε οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ θα αποτελούν το 3,6% του συνόλου του κλάδου και το 2,9% επί των συνολικών ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Το ηλεκτρονικό λιανεμπορικό κανάλι προσφέρει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα όπως ολοήμερη λειτουργία ακόμη και εντός των αργιών αλλά και άμεση σύγκριση τιμών, αλλά από την άλλη έχει συγκεκριμένα περιθώρια ανάπτυξης. Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες σε αναπτυγμένες αγοράς όπως στη Βρετανία με υψηλή διείσδυση όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές, το 5% των πωλήσεων γίνονται μέσω e-shop.

Ο άνθρωπος που ταύτισε την επιχειρηματική και επενδυτική του παρουσία με το e-commerce προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα έκανε την παρθενική του είσοδο στην αγορά μέσω του e-shop.gr, το οποίο παρά τις οικονομικές του περιπέτειες (υπαγωγή στο άρθρο 99 κ.τλ.) κατάφερε να ανακάμψει και να διατηρεί και σήμερα σημαντικό μερίδιο στην αγορά ψηφιακών και ηλεκτρονικών ειδών.

Πέραν αυτού, ο Απόστολος Αποστολάκης διαθέτει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο συμμετοχών σε σειρά ελληνικών start ups (Taxibeat, Doctoranytime, Nannuka, e-table.gr, κ.α.) ενώ το καλοκαίρι του 2015 έκανε ένα επιτυχημένο exit, πουλώντας το marketplace “e-food.gr” στο γερμανικό κολοσσό deliveryhero.com.

Παράλληλα, έχει συστήσει μαζί με ομάδα συνεργατών το Venture Capital “Venturefriend.co” το οποίο αποτελεί τον φορέα των βασικών του επενδύσεων, αλλά και ένα hub συνεύρεσης επενδυτών και αναπτυσσόμενων επιχειρήσεων.

«Δεν υπάρχει επενδυτική εμπλοκή»

Από την πλευρά του πάντως, ο Απόστολος Αποστολάκης διαψεύδει τα περί αναφερόμενης επενδυτικής εμπλοκής του στο Είσοδο στο εγχώριο λιανεμπόριο μέσω της ηλεκτρονικής… οδού επιχειρεί ο Απόστολος Αποστολάκης, όπου μαζί με ομάδα συνεργατών και επενδυτών αναμένεται να λανσάρουν τον προσεχή Ιανουάριο το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr. «Πέρα από συζητήσεις που μπορεί να έχουν γίνει, δεν υπάρχει καμία απολύτως επενδυτική εμπλοκή στο νέο εγχείρημα, είτε του Απόστολου Αποστολάκη μεμονωμένα, είτε του Venturefriends fund με το οποίο πλέον ασχολείται ως σύμβουλος αποκλειστικά ο Απόστολος Αποστολάκης», αναφέρει σε δήλωσή του.

Leave a Reply