Όλα όσα είπε ο Philipp Brinkmann (CEO TravelPlanet24) στο Startup Grind


by

Ένα πραγματικό success story από τον Ελληνογερμανό επιχειρηματία που βλέπει την εταιρεία του να δραστηριοποιείται σε 39 αγορές σε όλον τον κόσμο. Πως κατάφερε ο Philipp με άρμα τον τουρισμό, να κυριαρχήσει σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά και μάλιστα να εξάγει τις υπηρεσίες του στο εξωτερικό;

O Philipp είναι ένας άνθρωπος που αγαπάει την δουλειά του, είναι λάτρης της τεχνολογίας, πιστεύει στην συνεχή βελτίωση και έχει αδυναμία στο παλιό καλό κρασί. Τον υποδεχτήκαμε στο InnovAthens την Τρίτη 17 Μαρτίου 2015 στο πλαίσιο του 6ου Startup Grind Athens για να μας λύσει την απορία του πώς γίνεται να είναι τόσο καλός σε αυτό που κάνει.

TravelPlanet243

“Ήμουν πάντα αποφασισμένος” λέει, “αλλά δεν ήξερα αρκετά πράγματα όταν πρωτοξεκίνησα,” και εξηγεί. “Αυτό που λείπει από την Ελλάδα είναι ότι κανένας δεν μαθαίνει στα νέα παιδιά τα εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιήσει κάποιος για να πετύχει αυτό που θέλει.”

“Είχα την ιδέα το 2004, είδα την ευκαιρία και μετά από μεγάλη έρευνα το έκανα. Ένα από τα πρώτα μεγάλα σοκ ήταν η γραφειοκρατία. Το site μας βγήκε live τον απρίλιο του 2006.”

Αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες αλλά αν κάτι δεν είναι δύσκολο θα το είχε κάνει κάποιος άλλος πρώτος.

“Ένα από τα πράγματα που δεν πήγε καθόλου καλά ήταν το άνοιγμα μας στην Βραζιλία. Η Βραζιλία είναι μια πολύ δύσκολη αγορά. Ο κύριος λόγος που δεν πετύχαμε εκεί ήταν το νομικό πλαίσιο. Η Βραζιλία είναι μια χώρα αρκετά προστατευτική με τους local παίχτες της. Το 2014 είχαμε 20 δικαστήρια από καταναλωτές της Βραζιλίας ενώ σε άλλες χώρες κανένα.”
TravelPlanet24

Η έννοια του cofunding είναι κάτι εντελώς καινούριο για τα Ελληνικά δεδομένα.

“Σηκώσαμε 3.5 εκατ από τα επενδυτικά σχήματα Elikonos Jeremie και Odyssey Jeremie Partners αλλά η αλήθεια είναι πως για εμάς αυτό είναι ένα σχετικά μικρό ποσό. Αυτό που είναι δύσκολο να βρει κανείς στην Ελλάδα είναι funds της τάξεως των 3 έως και 10 εκατ.” Εκτιμά πως «Οποιοσδήποτε παίρνει χρηματοδότηση θα πρέπει να έχει στο μυαλό του το exit σε ξένες αγορές. Θα πρέπει όμως να έχει πετύχει ότι στόχους έχει θέσει, πριν κάνει αυτό το μεγάλο βήμα.”

Οι αγορές

“Οι πιο σημαντικές αγορές από στρατηγικό ενδιαφέρον το 2014 ήταν η Ελλάδα, η Ρωσσία, η Τουρκία αλλά και η Πολλωνία.” “Ένα από τα πράγματα που κάνουμε πολύ καλά είναι να αγοράζουμε εισιτήρια από μια χώρα και να τα πουλάμε σε μια άλλη. Τα κόστη στην Έλλαδα είναι σαφώς χαμηλότερα από άλλες πόλεις της Ευρώπης.”

TravelPlanet24

Τα social media είναι ένα μέσο επικοινωνίας με τους πελάτες μας αλλά και ένα μέσο διαφήμισης.

“Το μεγαλύτερο κόστος της εταιρείας μας είναι το Marketing. Επικεντρωνόμαστε σε κάθε λειτουργία ξεχωριστά. SEM–SEO–Social Media. Φτιάχνουμε experts για κάθε χώρα ξεχωριστά, είναι αποδοτικότερο.”

Ένα από τα πολύ μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Startup είναι το μεταβατικό στάδιο από startup σε εταιρεία.

“Στην πορεία καταλαβαίνεις ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα και πρέπει να αποχωριστείς άτομα τα οποία δεν είναι αρκετά ικανά για την δουλειά αυτή.”

TravelPlanet24

Το πιο σημαντικό για ένα startup είναι η ομάδα

«Θεωρώ ότι πλέον αν μιλάμε για ένα startup στο internet καλό θα είναι κάποιος founder να είναι τεχνικός. Θα πρέπει να ξέρει να αναλύει νούμερα και στατιστικά στοιχεία.» επίσης αναφέρει χαρακτηριστικά “Δεν θεωρώ ότι είμαι κάπου expert στην εταιρεία μας, ένα από τα πράγματα που έχω ασχοληθεί πιο πολύ είναι το κομμάτι του product και του business development.”

“Το travelplanet24 είναι ένα proven business model που για να μπορέσεις να βγάλεις λευτά χρειάζεσαι πολύ χρόνο. Προσωπικά δεν προτιμώ τα stable business. Θέλω να έχουμε συνεχόμενη ανάπτυξη. Θέλουμε επενδύσεις ούτως ώστε να εξαγοράσουμε άλλους ανταγωνιστές. Έχουμε σκοπό να κάνουμε exit σε Σλοβακία και Ουγγαρία. 

Κάπου προς το τέλος της ομιλίας το κοινό πήρε την σκυτάλη και έκανε στον Phillip κάποιες πιο προσωπικές ερωτήσεις.

“Τι είναι αυτό που σε κάνει να ανυπομονείς να πας στο γραφείο;”

“Κάθε μέρα είναι και κάτι άλλο, γενικότερα μου αρέσει πολύ αυτό που κάνω. Είναι πολύ απαιτητικό.”


“Τι θα άλλαζες αν μπορούσες να γυρίσεις τον χρόνο πίσω σχετικό με την εταιρεία σου;”

“Θα πήγαινα πολύ πιο γρήγορα στο εξωτερικό και θα ασχολιόμουν πολύ πιο νωρίς με την ανάλυση μετρήσιμων δεδομένων. Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο.”

TravelPlanet24


“Σε τι θα επένδυες;”

“Θα επένδυα τα λεφτά μου σε market places, e-commerce, transaction business models. Ένα από τα startup που μου αρέσουν είναι το Nannuka.”


“Τι λάθη νομίζεις ότι κάνει το Ελληνικό
Startup community;”

“Ένα από τα λάθη που κάνει το ελληνικό οικοσύστημα των startup είναι ότι επικεντρώνονται περισσότερο σε B2C business models και όχι τόσο σε B2B.”

TravelPlanet24-10
Τέλος κλείσαμε την ομιλία μας με την εξής ερώτηση.


“Τι δεξιότητες πιστεύεις πως πρέπει να αναπτύξει ένας επιχειρηματίας για να γίνει καλύτερος;”

“Πρέπει να έχει κάποιος την ικανότητα και την διάθεση να μαθαίνει συνεχώς. Θα πρέπει να παρακινεί και να μην τα παρατάει.”

 

Το ραντεβού για το επόμενο Startup Grind ανανεώθηκε για την Τρίτη 21 Απριλίου, με καλεσμένο τον Νίκο Δρανδάκη, founder & CEO του Taxibeat (κρατήσεις θέσεων) για περισσότερη έμπνευση πάνω στα επιχειρηματικά θέματα των startups!

Photos:
TravelPlanet24
TravelPlanet24

TravelPlanet24

TravelPlanet241

TravelPlanet242

Leave a Reply