Αποκλειστική Συνέντευξη με τον Γιώργο Σπανουδάκη της Pinnatta: from zero to $700k 2


by
Θέλω να πω ‘Happy Bday’ αλλά όλα μου φαίνονται ίδια. Τι να γράψω πάλι τα κλασσικά πολλές ευχές κλπ….Ουφ, βαρέθηκα! Θα ήθελα να στείλω μια τούρτα, να σβήσει τα κεράκια φυσώντας και στο τέλος να δει την ευχή μου και όλα αυτά να τα κάνει μέσω του κινητού του. Θα του στείλω Pinnatta !!! <3
Τόσο γρήγορα έγινα φανατική αυτής της εφαρμογής που μου πήρε μόλις λίγα δευτερόλεπτα για να μου γεννηθεί η επιθυμία να γνωρίσω τους δημιουργούς της. Έτσι ένα πρωί κατέβηκα στο κέντρο για να πιω ένα πρωινό καφέ με έναν από τους δημιουργούς αυτής της μοναδικής εφαρμογής, τον Γιώργο Σπανουδάκη. Η ευχάριστη έκπληξη με περίμενε από την είσοδο των ιδιαίτερων και όμορφων γραφείων τους και με συνόδευσε κατά την διάρκεια της συνέντευξης με την συνοδεία των μουσικών του διπλανού γραφείου.
Pinnatta-Blackboard

Πως ξεκίνησε σαν ιδέα και βρεθήκατε σαν ομάδα;

Εμείς αρχικά είμασταν δύο ομάδες ο Δημήτρης, ο Παναγιώτης και ο Έρικ και ο Αποστόλης, ο Τάσος και εγώ. Η πρώτη ομάδα έκανε ψηφιακό marketing και κάποια στιγμή τους εξαγόρασε η Leo Burnet και στήσανε το digital κομμάτι της και το τρέχανε μέχρι που έκλεισε. Εμείς κάναμε facebook games από το 2007, είχαμε δουλέψει και στη Siliccon Valey σε μια εταιρεία που έκανε παρόμοια πράγματα και όταν έληξαν οι vises μας γυρίσαμε πίσω. Κάποια στιγμή συναντηθήκαμε και αρχίσαμε να κάνουμε κοινά projects μαζί για περίπου δύο χρόνια για πελάτες και έπειτα αποφασίσαμε να κάνουμε ένα δικό μας. Μια από τις ιδέες που εξετάσαμε ήταν το Pinnatta, ήταν μέσα σε αυτές 5 ιδέες και μας φάνηκε το πιο ενδιαφέρον. Σταματήσαμε όλες μας τις άλλες ενέργειες και αποφασίσαμε το 2010 να επικεντρωθούμε στο Pinnatta.

Πόσο σημαντικό ήταν για την εξέλιξη του Pinnatta το ότι είχατε δουλέψει επί δύο χρόνια μαζί σε άλλα project;

Ήταν αρχικά περίεργο για ένα startup να έχει τόσα άτομα εμπλεκόμενα, συνήθως είναι από 2-4 από εκεί και πέρα και οι επενδυτές φοβούνται θέματα όπως συνεννόησης, ιεραρχίας, ρόλων. Είχαμε δουλέψει ήδη δύο χρόνια και ο λόγος που αποφασίσαμε να συνενωθούμε είναι ότι είναι πολύ συμπληρωματικές οι ικανότητες των ομάδων και των ανθρώπων που τις απαρτίζουν. Η μια ομάδα είχε το πιο πρακτικό κομμάτι, τα τεχνικά και τις επαφές με την Αμερική και η άλλη το marketing, το σχεδιασμό προϊόντων και τις πωλήσεις. Από εκεί και πέρα ως άτομα υπήρχε μια αυτονόητη ανάθεση ρόλων η οποία δεν δημιουργούσε ποτέ προβλήματα. Ήταν πολύ σημαντικό γιατί λύσαμε προβλήματα τα οποία θα αναγκαζόμασταν να τα λύσουμε αφού θα είχαμε ξεκινήσει και αυτό μας βοήθησε να τρέξουμε πιο γρήγορα και να αποφύγουμε κακές κατευθύνσεις.

Giorgos Spanoudakis Γιώργος Σπανουδάκης

Πώς ξεκίνησε η ιδέα του να δημιουργήσετε το Pinnatta;

Το Pinnatta δεν ξεκίνησε για να λύσει ένα πρόβλημα. Συνδυάζοντας την εμπειρία των δύο ομάδων του game και της διαφήμισης κάναμε δύο παρατηρήσεις. Η μία ήταν ότι τα κινητά έχουν πολλές δυνατότητες και είναι πιο έξυπνα από τον τρόπο που τα χρησιμοποιούμε. Ενώ έχουν οθόνη αφής, μικρόφωνα, ηχεία, πυξίδες κτλ όταν τα χρησιμοποιείς για να επικοινωνήσεις τα χρησιμοποιείς όπως το πρώτο σου κινητό δηλαδή παίρνεις τηλέφωνο ή στέλνεις μήνυμα. Συνεπώς όλες του τις δυνατότητες τις χρησιμοποιείς μόνο όταν παίζεις παιχνίδια όχι όταν επικοινωνείς. Οπότε εκεί υπήρχε μια ευκαιρία.

Η δεύτερη παρατήρηση που προέρχονταν από το facebook ήταν ότι ενώ ο κόσμος προσπαθεί να εμπλουτίσει τα post που κάνει για να επικοινωνήσει μέσα από ένα video ή μια φωτογραφία ή μέσω quote είναι δύσκολο αυτό να το κάνει όταν στέλνει μήνυμα, δηλαδή είναι δύσκολο να πράξει το περιεχόμενο που τον εκφράζει. Παραδείγματος χάρη κανείς δεν γράφει σήμερα είμαι χάλια αλλά ποστάρει ένα μελαγχολικό τραγούδι ή μια φωτογραφία. Οπότε ο κόσμος ψάχνει απελπισμένα να βρει περιεχόμενο για να εκφράσει αυτό που νιώθει και όταν το βρει το μοιράζεται με τους φίλους του.

Συνδυάζοντας αυτές τις δύο παρατηρήσεις δημιουργήσαμε το Pinnatta. Το Pinnatta είναι μια πλατφόρμα που κάνει την μεταφορά του περιεχομένου και πάνω από αυτό υπάρχει μια μεγάλη βιβλιοθήκη με έτοιμα μηνύματα Pinnattas όπου ο καθένας μπορεί να τα προσωποποιήσει και να τα αξιοποιήσει όπως θέλει. Σκοπός μας είναι να έχουμε τέτοια διαθέσιμα μηνύματα για κάθε λόγο που έχεις να επικοινωνήσεις.

Συνοπτικά είναι μια εφαρμογή που σε επιτρέπει να ανταλλάσσεις μηνύματα που έχουν ήχο, video, είναι interactive σου επιτρέπουν να τα προσωποποιήσεις και στην ουσία σου εμπλουτίζουν την επικοινωνία σου.

Pinnatta Founding team

Πότε έγινε το πρώτο launch του Pinnatta;

Η πρώτη έκδοσή βγήκε το Δεκέμβριο του 2011 και λέγονταν gipht.me δηλαδή gifts on your phone ήταν διαθέσιμο μόνο για iphone και έτρεξε για δύο μήνες μέχρι τέλος Φεβρουαρίου και το 95% του κόσμου ήταν από την Ελλάδα. Πήραμε feedback από τον κόσμο και καταλάβαμε τι άρεσε και δεν άρεσε στον κόσμο, τι δεν είχαμε παρουσιάσει σωστά, τι δεν είχαμε αντιληφθεί και το ξανασχεδιάσαμε. Μετά από 7 περίπου μήνες τον Αύγουστο του 2012 ξαναβγήκε και ήταν διαθέσιμο και για iphone και για android.

Τι δυσκολίες έχετε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα και τι προβλήματα αντιμετωπίσατε που δεν είχατε φανταστεί;

Η πρώτη μεγάλη δυσκολία που συναντήσαμε ήταν για να ξεκινήσουμε. Όταν αρχίσαμε συνειδητοποιήσαμε ότι για να το δημιουργήσουμε και να το φέρουμε σε ένα καλό επίπεδο χρειαζόμασταν γύρω στις 700.000$. Επειδή εμείς δεν μπορούσαμε να το διαθέσουμε θα έπρεπε να το βρούμε από επενδυτές. Αυτό ήταν το 2010 που το landscape των startups δεν υπήρχε και η αντιμετώπιση που υπήρχε ήταν ότι κάνετε παρέα και χαζολογάτε στα κομπιούτερ. Μιλήσαμε με κάποιους επενδυτές στην Ελλάδα που νομίζαμε ότι θα το καταλάβαιναν αλλά αποτύχαμε παταγωδώς και πανηγυρικά. Καταρχήν δεν καταλαβαίνανε τι θέλαμε να κάνουμε γιατί τα smartphones τότε ήταν πολύ περιορισμένα και η νοοτροπία του κόσμου ήταν διαφορετική. Οπότε αναγκαστήκαμε να πάμε στην Silicon Valley που ήταν πιο εύκολο το κλίμα.

Pinnatta-Team-4

Σας επηρέασε η πρώτη αποτυχία που είχατε εδώ;

Η αλήθεια είναι όχι, γιατί το περιμέναμε. Επειδή δεν υπήρχαν άλλοι παίκτες και δεν είχε ξαναγίνει κάτι τέτοιο καταλαβαίναμε ότι είναι δύσκολο. Αλλά οφείλαμε να καλύψουμε τις ευκαιρίες με τον βαθμό δυσκολίας που είχαμε. Ήταν πολύ πιο δύσκολο να βγάλουμε ένα δικό μας budget για να πάρουμε το αεροπλάνο να πάμε να βρούμε επενδυτές στην Αμερική γιατί εκεί ο κάθε επενδυτής βλέπει γύρω στις 100 startups την εβδομάδα οπότε ο ανταγωνισμός είναι διαστημικός.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ενός Έλληνα επενδυτή ο οποίος μας ρώτησε τα ποσοστά επιτυχίας. Είμασταν ειλικρινείς και του είπαμε ότι εμείς πιστεύουμε πολύ στην ιδέα για να το κάνουμε αλλά 7 στα 10 startups αποτυγχάνουν. Οπότε μας απάντησε ότι έχει λιγότερο από 30% να επιτύχει η ιδέα μας εν αντίθεση με το καζίνο που εάν έπαιζε κόκκινο μαύρο το ποσοστό επιτυχίας άγγιζε το 46% οπότε θα  προτιμούσε να παίξει αυτά τα λεφτά στο καζίνο οπότε και εμείς αν είχαμε μείνει σε αυτό θα παίρναμε το budget που είχαμε μαζέψει για την Αμερική και θα το παίζαμε στο καζίνο.
Pinnatta Team 2

Ήταν εύκολο ή δύσκολο να κάνεις ραντεβού με επενδυτές στην Αμερική;

Εμείς όταν γυρίσαμε και είπαμε στην Ελλάδα ότι πήραμε τα πρώτα 350.000$ από Αμερικανούς, Ρώσους και Κινέζους πήραμε πάρα πολύ μεγάλο exposure χωρίς να έχουμε καν προϊόν στα χέρια μας γιατί ήμασταν η πρώτη φουρνιά ανθρώπων που το απομυθοποίησε και έκανε γνωστό ότι εμείς σαν Έλληνες μπορούμε να πάμε και να διεκδικήσουμε μια χρηματοδότηση και να μας εμπιστευτούν. Η αλήθεια είναι το να κάνεις ραντεβού δεν είναι δύσκολο γιατί για τους επενδυτές αυτή είναι η δουλειά τους. Δεν κάθονται στο γραφείο και περιμένουνε να έρθει μια ιδέα και εκείνοι βγαίνουνε, διοργανώνουν και πάνε σε events. Η δουλειά η δική σου είναι να βρεις έναν επενδυτή για να πας την ιδέα σου στο επόμενο επίπεδο και για τον επενδυτή είναι να βρει την επόμενη ομάδα γιατί πρώτα κοιτάνε την ομάδα και μετά την ιδέα. Η πραγματικότητα είναι οι επαφές και τα connections παίζουν τον πρώτο ρόλο σε όλα τα επίπεδα δηλαδή εάν θέλεις να μιλήσεις με έναν επενδυτή που είναι πολύ διάσημος θα σε δει και θα σε αντιμετωπίσει πιο θετικά και πολύ πιο εύκολα εάν σε συστήσει κάποιος σε αυτόν. Όσο πιο strong είναι το suggestion που θα τους κάνει κάποιος για να σε δουν τόσο πιο γρήγορα θα τους συναντήσεις, γιατί το πρόγραμμά τους είναι για εβδομάδες μπροστά.

Όλοι έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν επενδυτές το δύσκολο είναι να διακριθείς. Γενικά η ζωή μιας startup είναι ένα καθημερινό παιχνίδι ανταγωνισμού στην αρχή εσωτερικού και μετά εξωτερικού. Δηλαδή στην αρχή είναι γιατί να κάνω αυτή την ιδέα και όχι την άλλη γιατί όλοι έχουμε πολλές και καλές ιδέες. Μετά το γιατί να συνεργαστώ με αυτόν και όχι με τον άλλο, γιατί να φτιάξω αυτό το feature και όχι το άλλο. Μονίμως υπάρχει ένας ανταγωνισμός ανάμεσα στις επιλογές που έχεις και μετά από την πλευρά της ομάδας υπάρχει γιατί να επιλέξω αυτό τον επενδυτή και όχι τον άλλο. Γιατί κάθε επενδυτής έχει ένα συγκεκριμένο προφίλ με ένα συγκεκριμένο portofolio εταιριών οπότε πρέπει να δεις αν υπάρχουν εταιρίες που θα μπορείς να κάνεις partnership γιατί αυτό είναι κάτι που θα θέλει να δει και επειδή κάνει added value θα το δει πολύ θετικά. Επειδή και μετέπειτα πάντα παίζει ένα παιχνίδι ανταγωνισμού πάντα πρέπει να κάνεις stand up.

Pinnatta-Team-2

Ποια νομίζεις ότι ήταν τα κυρίαρχα στοιχεία που ξεχώρισαν όταν συναντηθήκατε με τους επενδυτές;

Σίγουρα το πρώτο ήταν η ομάδα. Το ότι έρχονταν μια ομάδα που ήταν 6 άτομα αλλά οι δύο την εκπροσωπούσαν και που είχαν ήδη δουλέψει δύο χρόνια μαζί μας έδωσε πλεονέκτημα γιατί ήμασταν μια ομάδα πολύ ολοκληρωμένη. Θεωρητικά επειδή οι founders προέρχονταν από πολλά διαφορετικά background μπορούσαν να αναλάβουν όλες τις θέσεις κλειδιά. Επίσης επειδή προερχόμασταν και από το χώρο της διαφήμισης ξέραμε ότι είχαμε σχεδιάσει ένα προϊόν το οποίο ήταν πάρα πολύ ολοκληρωμένο αλλά ξέραμε να το παρουσιάσουμε και καλά το οποίο μας βοήθησε πάρα πολύ. Εμείς όταν πήγαμε στην Αμερική πήγαμε στο Plug and Play το οποίο είναι το ιδανικό για τις international startups και σε ενημερώνει για διάφορα θέματα πολύ χρήσιμα. Κάθε εβδομάδα συγκεντρώνει επενδυτές και κάνουν demo κάποιες εταιρείες αυτό που μας βοήθησε πάρα πολύ ήταν ότι εμείς είχαμε μια πάρα πολύ ωραία παρουσίαση ενώ οι τεχνολογικές εταιρείες συνήθως δεν έχουν γιατί ξεκινάνε από developers που έχουν ένα απλό template με bullets σε ένα powerpoint και «its all about the idea». Εμείς είχαμε καλή ιδέα γιατί λόγω zynga ήταν σε μεγάλο hype τα virtual goods και συνδυάζαμε και τα mobiles που ήταν σε μεγάλη ανάπτυξη. Είχαμε καλή ομάδα ,product και παρουσίαση οπότε κερδίζαμε πόντους έναντι των περισσοτέρων.

Ποιές ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε product based;

Το πιο μεγάλο πρόβλημα που είχαμε ήταν να το εξηγήσουμε στον κόσμο μιας που έχει την εξής ιδιαιτερότητα, όσο και να στο περιγράψω θα πρέπει να το χρησιμοποιήσεις για να το καταλάβεις. Δοκιμάσαμε να το περιγράψουμε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους αλλά όλοι το καταλαβαίνανε στο περίπου το βίντεο ήταν μια από τις λύσεις που βρήκαμε για να το επικοινωνήσουμε.

Το άλλο πρόβλημα που έπρεπε να ξεπεράσουμε είναι η εφαρμογή να παίζει σε cross platform και ενώ για το iphone τα πράγματα ήταν εύκολα λόγω του κλειστού λειτουργικού τους, για το android μας πήρε περίπου 6 μήνες λόγω της μεγάλης γκάμας κινητών που ξεκινούν από 60€ έως 700€ και προφανώς έχουν άλλες δυνατότητες και συμπεριφορά.

Επειδή αυτό που παίρνεις από το Pinnatta είναι μια μικρή εμπειρία, εάν αυτή δεν είναι super smooth θα έχεις μια κακή εμπειρία. Η ανάγκη να κάνουμε να δουλεύει σε όλες τις συσκευές ήταν κάτι που δεν μπορούσαμε να αποφύγουμε ήταν κάτι εξαιρετικά δύσκολο και μας πήρε πάρα πολύ καιρό. Το προϊόν ήταν έτοιμο από τον Αύγουστο αλλά χρήματα για διαφήμιση δώσαμε τα Χριστούγεννα γιατί δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε χωρίς να έχουμε ένα super προϊόν. Πλέον με τόσες εφαρμογές έχει μισή ευκαιρία και ειδικά όταν ένα προϊόν είναι interactive.

Η νέα έκδοση είναι 7 φορές πιο γρήγορη, έχουμε εισάγει τα Premium Pinnatas που είναι προσωποποιημένα. Επίσης έχουμε βάλει ένα ακόμα feature το ‘quick reply’ για να απαντάς άμεσα μέσα από 3-4 αυτόματες επιλογές για να δώσεις feedback γι αυτό που σου είχαν στείλει.

Την προηγούμενη εβδομάδα βάλαμε 35 νέα μηνύματα και κάθε μήνα θα μπαίνουν 25-30 μηνύματα. Επίσης θα αρχίσει και το day2day marketing με suggestions για κάθε χρήστη. Long term η εφαρμογή γίνεται rap γύρω από τον κάθε χρήστη ξεχωριστά και όσο την χρησιμοποιείς τόσο περισσότερο σε μαθαίνει. Για τον κάθε ένα η εφαρμογή θα έχει διαφορετικό περιεχόμενο σαν feature ενώ στο search οι χρήστες θα βλέπουν ακριβώς τα ίδια. Εσύ μπορείς να την βοηθήσεις συμπληρώνοντας ερωτηματολόγια. Ο στόχος μας είναι να γίνει όχι το επόμενο instagram αλλά το επόμενο youtube δηλαδή να μιλάνε για το περιεχόμενο. Θα δώσουμε και στον κόσμο τη δυνατότητα να φτιάχνει τέτοια μηνύματα χωρίς να χρειάζεται να έχει προγραμματιστικές γνώσεις μέσα από εργαλεία για να έχουμε άπειρα μηνύματα.

Pinnatta-Team

Πώς λειτούργησε η κρίση στην Ελλάδα για εσάς;

Από την στιγμή που βρήκαμε τα χρήματα και ξεκινήσαμε η κρίση άρχισε να δουλεύει για εμάς θετικά. Γυρνώντας πίσω στην Ελλάδα μπορούσαμε να προσλάβουμε πολύ υψηλού επιπέδου ανθρώπους για να μας πάνε στο επόμενο επίπεδο  με μικρότερους μισθούς από ότι στο εξωτερικό. Είχαμε χρήματα για να πληρώσουμε πολύ καλά εκπαιδευμένους ανθρώπους χωρίς να έχουμε τον ανταγωνισμό που υπάρχει στην Αμερική. Αν θέλεις π.χ. να πάρει ένα πολύ καλό developer θα πρέπει να ανταγωνιστείς πολλές εταιρείες και startups. Εδώ είχαμε να ανταγωνιστούμε δύο τρεις μεγάλες εταιρείες και δύο τρία μεγάλα startups μόνο. Στην Ελλάδα έχουμε πολύ υψηλού επίπεδο δυναμικό ο Θάνος Τσίλης ψηφίστηκε το 2011 μέσα στους top 100 illustrator όλου του κόσμου. Πολλοί Έλληνες developers που βρίσκονται στη Sillicon Valley έχουν θέσεις κλειδιά σε πολύ μεγάλες εταιρείες από την άλλη πλευρά στο ψηφιακό marketing είμαστε αρκετά πίσω. Οι άνθρωποι στην Ελλάδα έχουν τεράστιο ταλέντο και θέλαμε να βρούμε τέτοιους ανθρώπους που θα τους πληρώναμε καλά αλλά και πάλι δεν έχουν καμία σύγκριση σε σχέση με τους μισθούς στην Αμερική. Με το ίδιο ποσό που έχω μια ομάδα 12 ανθρώπων στην Ελλάδα, στην Αμερική θα είχα 4. Αυτό μας βοήθησε να αναπτυχθούμε πιο γρήγορα από ότι θα το κάναμε αν ήμασταν κάπου αλλού.

Ποιο είναι το πλάνο σας για τον επόμενο χρόνο;

Product wised θέλουμε να βγάζουμε νέα έκδοση κάθε 1-2 μήνες.  To επόμενο feature που θα βγάλουμε είναι το multisending και θα προχωρήσουμε με την βελτίωση της υπηρεσίας. Θα βγάλουμε αρκετές νέες εκδόσεις στο μέλλον που η εφαρμογή θα έχει φτάσει σε ένα πολύ καλό σημείο θα επικεντρωθούμε στο περιεχόμενο και στο marketing.

Company wised αυτή τη στιγμή έχουμε αρκετές νέες προσλήψεις σε όλες τις θέσεις. Από Οκτώβριο έχουμε πάρει 6 άτομα και θα πάρουμε άλλους 3-4 σίγουρα ένα προγραμματιστή και ένα γραφίστρια και οι υπόλοιπες θέσεις αφορούν το κομμάτι της Αμερικής.

Pinnatta-Team-3

Πως είναι η ανταπόκριση του κόσμου;

Σε ένα 6μηνο θα μπορούμε να μιλήσουμε γι αυτό αλλά αυτή τη στιγμή η ανταπόκριση είναι πολύ θετική. Από την Ελλάδα έχουμε γύρω στα 5.000 άτομα και είναι πιο θετική γατί είναι ελληνική εφαρμογή και έχει πολύ υψηλή χρήση. Τα Χριστούγεννα είχαμε μια αύξηση γύρω στο 800% από 5.000 έγιναν γύρω στις 30.000 στην Αμερική και γύρω στις 5.000 από όλο τον υπόλοιπο κόσμο.

Πως βλέπεις να εξαπλώνεται;

Τα Χριστούγεννα κάναμε μια πολύ μικρή καμπάνια με ψηφιακά μέσα στην Αμερική και τον Καναδά η οποία περιμέναμε να μας φέρει 3.500-4.000 χρήστες και μας έφερε 32.000. Η πρόβλεψη που είχαμε κάνει για τον πρώτο 3μηνo του 2013 ήταν να έχουμε 50.0000 χρήστες από τους 5.000 που είχαμε και ήδη τώρα είμαστε στους 40.000 οπότε ο νέος στόχος είναι οι 150.000. θεωρώ ότι έχουμε προετοιμαστεί σωστά και μας έχουν βοηθήσει πολύ και οι επενδυτές μας αλλά και οι advisors.

Ποίο είναι το revenue model που ακολουθείτε;

Pinnatta-Blackboard-2

Είχαμε δύο ξεκάθαρους τρόπους, o πρώτος είναι ο κλασσικός με τα Premium Pinnattas. Όπως αγοράζεις μια ψηφιακή κάρτα θα αγοράζεις και τα Premium Pinnattas με 1$. Το άλλο καινοτομικό μοντέλο είναι το sponsored content το οποίο μοιάζει με την τοποθέτηση προϊόντος σε μια τηλεοπτική εκπομπή.Παραδείγματος χάρη ένα μήνυμα που στέλνεις σε ένα φίλο σου για να πάτε για καφέ θα μπορεί στην Ελλάδα να είναι Starbucks ,στην Αγγλία Costa και ανάλογα την περιοχή επιλέγεται και το προϊόν. Οπότε είναι δωρεάν για τον χρήστη αλλά έχει πληρώσει ένα brand γι αυτό και επειδή θα είναι personalised θα είναι πιο targeted. Είναι o νέος τρόπος διαφήμισης χωρίς να ενοχλείς τον χρήστη και το οποίο έχει καταπληκτικό performance.

Πιστεύεις ότι θα βοηθήσει το Jeremie;

Το ότι υπάρχουν επενδυτές αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι μόνο θετικό. Πολλά startups θα προσπαθήσουν και θα πάρουν ευκαιρίες και μέσα από αυτό πολλοί θα βρουν δουλειά. Επειδή το 70% αυτών των χρημάτων θα πρέπει να δοθούν μέσα στα επόμενα 3 χρόνια θα δημιουργήσει ένα μεγάλο boom. Δυστυχώς θα πάρουν χρήματα ιδέες και ομάδες που δεν θα έπρεπε να τα πάρουν. Φοβάμαι ότι κάποιοι θα δουλέψουν για να κάνουν ένα πολύ καλό business plan και δεν θα παραδώσουν. Αλλά από την άλλη θα υπάρχουν και πολλοί που θα αποτύχουν και θα μάθουν μέσα από αυτό για να πάνε στο επόμενο βήμα και να γίνουν καλύτεροι.

Πλέον υπάρχει τεράστια εξέλιξη στην προσέγγιση επειδή οι άνθρωποι ενημερώνονται ακόμα περισσότερο. Αλλάζει η προσέγγιση γίνεται πιο σωστή και πιο εξορθολογισμένη, δεν μπορεί κάποιος να έρθει και να σου πει σου δίνω 50.000 για το 20% της εταιρείας σου. Θα έχουν πολύ ενδιαφέρον οι επόμενοι 18 μήνες.

Pinnatta Team

Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον που ξεκινά τώρα;

Το πρώτο έχει σχέση με το φόβο της εξωστρέφειας. Υπάρχουν πολλοί που μας στέλνουν emails και όταν έρχονται εδώ για να τους βοηθήσουμε δεν μας λένε τελικά την ιδέα τους από το φόβο τους μην τους την κλέψουμε. Κανείς δεν θα παρατήσει την δική του ιδέα για να αρχίσει την δική σου και επίσης με το που θα βγει θα μπορεί σε μια εβδομάδα κάποιος από την Κίνα να την έχει αντιγράψει και να την κάνει και καλύτερα. Συνεπώς το κλέψιμο δεν υπάρχει στα startups. Ο ανταγωνισμός είναι πλασματικός γιατί εάν το industry μεγαλώσει, θα μεγαλώσει και η συνολική πίτα και για τους ίδιους και θα φέρει κέρδος και τους δύο. Ο φόβος της εξωστρέφειας είναι κυρίως ελληνικό φαινόμενο. Μην φοβάστε να πείτε την ιδέα σας γιατί έτσι θα πάρετε feedback ,που μπορεί να σας σώσει από λάθος κατευθύνσεις , να πάρετε ιδέες και να δημιουργήσετε συνέργειες. Αυτή τη στιγμή φτιάχνετε ένα οικοσύστημα.

Ευχαριστούμε θερμά τον Γιώργο για τον χρόνο του.

Κατεβάστε την εφαρμογή Pinnatta από το AppStore ή το Google Play.

2 thoughts on “Αποκλειστική Συνέντευξη με τον Γιώργο Σπανουδάκη της Pinnatta: from zero to $700k

  1. Pingback: Που βρίσκεται το οικοσύστημα με τα Ελληνικά startups ← TechStart

  2. Pingback: Νέο γύρο χρηματοδότησης ετοιμάζει η Pinnatta - TechStart

Leave a Reply